Vjerojatno najvažnije pitanje sa kojim se svakodnevno susrećete jeste pitanje dobre informiranosti o mogućnostima zapošljavanja. Kvalitetna informacija je ključ za rješavanje brojnih problema.
U potrazi za poslom obratite pozornost na sljedeće izvore informiranja:
U skladu sa svojom primarnom funkcijom, biroi za zapošljavanje su dužni osigurati vam informacije o slobodnim radnim mjestima kojima raspolažu. Iako zakonom nije propisana obaveza poslodavaca da biroima dostavljaju svoje potrebe za zaposlenicima, pojedini poslodavci se obraćaju biroima tražeći usluge posredovanja pri zapošljavanju.
U svim općinskim biroima su postavljeni oglasne ploče na kojima možete pronaći isječke iz dnevnih i tjednih novina o raspisanim natječajima za slobodna radna mjesta.
Federalni zavod za zapošljavanje i županijske službe za zapošljavanje u svojim godišnjim programima i mjerama aktivne politike zapošljavanja redovno uvrštavaju i programe tržišta rada kao pomoć pri zapošljavanju. To su programi prekvalifikacije, dokvalifikacije, poticajna sredstva za samozapošljavanje, programi zapošljavanja osoba bez radnog iskustva i slično. Programi se objavljuju putem javnog natječaja. Da se ne bi desilo da eventualno propustite neki konkurs koji bi Vam odgovarao, a nemate uvjete da pratite dnevnu štampu, dolazite češće u Vaš biro za zapošljavanje i informišite se, a navedene informacije se nalaze i na ovoj web lokaciji.
Održavajte stalan kontakt sa savjetodavcem u birou za zapošljavanje kako ne biste propustili odgovarajuće informacije. Nemojte sebi dozvoliti luksuz da se u birou pojavljujete svakih 60 dana samo radi evidencije.
Klasična potraga za poslom podrazumijeva predaju odgovarajuće zamolbe i čekanje poziva na razgovor u poduzeću koje je otvorilo konkurs. Novi trend na tržištu rada je ponuda vlastitih usluga poduzećima koja još nisu oglasila potražnju za slobodnim radnim mjestima ili prepoznala potrebu za angažiranjem radnika određenog stručnog profila zanimanja. Potražite informacije o poduzećima koja imaju namjeru proširivati postojeće kapacitete i koja su uključena u veće projekte.
Početni korak je dobra informiranost o poduzeću i sustavno upoznavanje sa opisom željenog radnog mjesta. Nakon toga dolazi do izražaja Vaša inicijativnost i energičnost. Ponudite vlastite usluge, pošaljite zamolbu, zakažite razgovor i pokušajte uvjeriti potencijalnog poslodavca da Vas ima u vidu te primi u radni odnos ukoliko se za to ukaže potreba. Prednost ove metode je dvostruka: nemate konkurenciju, a možete dobiti radno mjesto koje priželjkujete, dok poslodavac na ovaj način štedi vrijeme i novac koji bi utrošio tražeći odgovarajuću osobu.
-
Objavljivanje vlastitog oglasa
U većini dnevnih novinskih izdanja objava malih oglasa je besplatna ili nije skupa. Međutim, u tih nekoliko riječi koje su Vam na raspolaganju, teško je sažeti sve informacije koje mogu biti interesantne poslodavcima. Oglašavanje u novinama samo po sebi ne doprinosi većem uspjehu, izuzev kada je riječ o nekim specifičnim kvalifikacijama.
Koristeći Internet možete pronaći informacije o otvorenim ponudama za posao, pretražiti stranice potencijalnih poslodavaca i distribuirati svoju biografiju.
Internet stranice vezane uz oblast zapošljavanja su pobrojane na ovom sajtu u izborniku. "Korisni linkovi".
-
Raširite priču - izgradite „mrežu“
Šireći priču o tome da tražite posao, Vi izgrađujete „mrežu“ u svom okružju. „Mreža“ može biti vrlo efikasna. Što je više ljudi upoznato da tražite posao, veće su šanse da ćete biti informirani o slobodnim radnim mjestima koja nisu zvanično objavljena ili ste ih propustili u sredstvima javnog informiranja. Razgovarajte sa svojom obitelji, obavijestite poznanike, prijatelje, eventualno bivše poslodavce i kolege.
Prednost ove metode, u odnosu na druge, jeste brže i efikasnije zapošljavanje.
Tražeći posao putem mreže, možda i započnete raditi na mjestu na kojem nikada ne biste pretpostavili da je moguće zaposliti se.